. Murale przedstawiają artystyczne wizje dwóch dróg rozwoju cywilizacji.
Pierwsze dwa, przy PST, zestawiają ze sobą idylliczną wizję "zielonego raju" z jednej strony, z przerysowanym, post-apokaliptycznym widokiem tego, co może z niego zostać, jeżeli nasza cywilizacja nie zmieni kierunku swego rozwoju. Na "ciemnej" stronie umieszczono też logotypy korporacji odpowiadających za zniszczenia środowiska naturalnego i podejmujących nieetyczne działania w Trzecim Świecie- Shella i McDonaldsa oraz kamery przemysłowe doglądające, czy w niszczeniu środowiska nie przeszkadzają jacyś aktywiści;)
Kolejne dwa murale, na pl. Wolności, stanowią nieco przekorną wariację na temat nowej kampanii promocyjnej Poznania. Promując się jako "miasto know-how" władze zapominają o najżywotniejszych interesach społecznych, nastawiając magistrat i podległe mu instytucje na osiąganie zysków i finansowanie spektalularnych działań (Euro, słoniarnia w ZOO, festiwal Malta etc) odwracających uwagę od ważnych problemów- iluzoryczności konsultacji społecznych, braku mieszkań socjalnych, lokali dla organizacji pozarządowych, niszczenia terenów zielonych i przeznaczania ich pod zabudowę developerską.
|
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz