środa, 14 maja 2008

PSY SKŁOTERSKIE NAJMĄDRZEJSZE PSY SKLOTERSKIE NAJWIERNIEJSZE

PSY SKŁOTERSKIE NAJMĄDRZEJSZE
PSY SKLOTERSKIE NAJWIERNIEJSZE

Wracając z Warszawy postanowiłem odwiedzić Mrozy. Był 1XI święto zmarłych, więc wypadałobym udał się na cmentarz. Jednak głównym powodem było to, że długo nie będę widział rodziny i chciałem się ze wszystkimi pożegnać przed mym upragnionym wyjazdem do Amsterdamu. Z dworca poszedłem prosto do domu babci. Po drodze spotkałem Kowala- kumpla z młodości. Jak zwykle wyglądał jak żul, zarośnięty i zaniedbany. Na twarzy wyskoczyła mu chyba łuszczyca, lecz wątpię, aby się tym przejmował. Minął mnie i nawet nie poznał.
-Cześć Kowal- krzyknąłem za nim. Odwrócił się zdziwiony i bardziej się przyjrzawszy krzyknął:
-O! Griks. Nie poznałem Cię w tych okularach. Będziesz bogaty. Cześć.
-Cześć. Wiele osób mnie nie poznaje przez te okulary. Co u Ciebie słychać?
-Aaaa… Po staremu. A u Ciebie jak kapitał?
-Jaki kapitał?
-No kapitał. Jak stoisz?- Tłumaczył ręką wykonując gest oznaczający forsę.
-Cienko, jak wszyscy.
- Nie masz nawet zeta pożyczyć?
- Nie mam- skłamałem.
- Naprawdę? Weź zobacz w kieszeniach.
-Nie mam, naprawdę.
-A papierosy masz?
- Nie mam. Sam bym zapalił.
- Dobra ja muszę lecieć. Trzymaj się.
-Ty też odpowiedziałem i rozeszliśmy się w soją stronę. Zwykle mam zwyczaj nie dawać żulom pieniędzy, ale Kowalowi może bym dał, jednak, jeśli dawnego kumpla, po latach niewidzenia się interesują go tylko moje pieniądze, to jest to dla mnie bardzo przykre.

Idąc z dworca w Siedlcach, zobaczywszy budkę telefoniczną, ponownie spróbowałem zadzwonić na policję. Tym razem, po dłuższej chwili, jakiś zaspany, męski głos odebrał:
-Pogotowie policji. Słucham?
-Dobry wieczór. Ja dzwonię, bo zginął mi dzisiaj pies i chcę się dowiedzieć czy nie wiadomo u was coś o nim?
- Nie, nic nie wiadomo. A gdzie on zginął?- Pytał gliniarz niemiłym głosem.
-W Mrozach. Zostawiłem ją na podwórku zamkniętym furtką i poszedłem na cmentarz, a ona wyskoczyła przez siatkę i całkiem możliwe, że pojechała gdzieś pociągiem.
-A miała kaganiec?
-Nie przecież uciekła z podwórka.
-To jak nie miała kagańca, to jeszcze kolegium pan zapłaci.- Po tych słowach kurwica zaczęła mnie strzelać.
-Ale pies uciekł, to jak mu miałem założyć kaganiec?
-Nas to nie interesuje, to pan odpowiada za swojego psa, a pies nie powinien biegać bez kagańca.
-Dobrze. To ja zapłacę te kolegium jak będzie trzeba, ale ja zadzwoniłem po to, by się dowiedzieć, gdzie mam go szukać, gdzie mam zadzwonić, jeśli mój pies został przez kogoś złapany jako bezdomny.
-Ale my się tym nie zajmujemy.
-I nawet jak kogoś ugryzie, to nadal się tym nie zajmujecie?
-Jeśli kogoś ugryzie, to będzie trzeba psa uśpić albo zastrzelić.
-Ale ten pies jest szczepiony.
-To, co. Pies powinien być na smyczy, w kagańcu, a nie latać bezpańsko.
-To ja tu dzwonie z nadzieją, że policja jakoś mi pomoże, a wy zamiast pomóc jeszcze mi grozicie mi jakimiś kolegiami i zastrzeleniem psa.
-Było go pilnować.
-Czyli jest tak jak zawsze myślałem: Więcej szkodzicie niż pomagacie i jeśli ktokolwiek zrobi krzywdę memu psu, to ja go pomszczę. –Co powiedziawszy odłożyłem słuchawkę.- Co za kurwy?!!! –Skomentowałem całą rozmowę Jance.
-Co? Jeszcze Cię postraszyli kolegium?
-Nooo, to jakiś absurd, paradoks.
-No. Człowiek dzwoni z nadzieją, że mu pomogą, a oni go jeszcze straszą. O to polska policja.
-Tak jak myślałem. Więcej wyrządzają zła niż pomagają.
- Moim zdaniem, to chyba oni powinni mieć numery do jakichś schronisk, do Animalsu itp.
-A, co myślisz, że nie mają. Przecież w Warszawie jak na trzydziestce Motywa pies ugryzł gliniarza, to zaraz hycle przyjechali.
-Może skurwiel ma zły humor, bo nie dałeś mu spać zamiast Ci pomóc, to cię postraszył.- Skomentowała zachowanie bastardów Janka.
-Jakby mi zastrzelili Paprykę, to naprawdę bym im podpalił ich ten komisariat.- Stwierdziłem poważnie.
To zdarzenie utwierdziło nas w przekonaniu, że policja bardzo kiepsko spełnia swoją powinność w stosunku do zwykłych biednych ludzi. Co innego, gdybym przedstawił się jako dyrektor większej, znanej firmy. Tak to już jest, że cały ten system służy raczej tym bogatym, bardzo często tylko po to, by uchronić ich przed biednymi, by mogli dalej robić bezkarnie swe interesy, by w imieniu prawa, które stworzyli. Stworzyli sobie prawo, by w jego imieniu i za jego pomocą mogli nas skuteczniej wykorzystywać i okradać z tego, co nam jeszcze zostało. Niestety tak już oni poukładali ten świat i zrobili to dla siebie, nie dla nas.
Nie znalazłszy Papryki, smutni wróciliśmy do domu. Zmęczyło nas to całe szukanie oraz ta cała tragiczna sytuacja. Mimo to, od razu się wziąłem za robienie plakatu. Zacząłem od przeszukiwania zdjęć, by wybrać te, które najbardziej odpowiadałyby do zrobienia plakatu. Janka w tym czasie pościeliła łóżko. Gdy to zrobiła przytuliła mnie i powiedziała:
-Griksiu, jesteś już zmęczony. Zrobisz ten plakat jutro, gdy będziesz wypoczęty. Na pewno wtedy wyjdzie Ci lepiej. Po drugie i tak xero nie jest czynne od samego ranka i tak będziesz musiał czekać.
-Mam nadzieję, że Mama mi trochę odbije. Masz rację. Będzie lepiej jak zrobię to jutro. Jak dobrze mieć tą ukochaną, kochającą osobę, która, gdy trzeba mnie podnieść na duchu, z którą dzieli się smutki i żale, z którą razem idzie się przez życie. Samemu byłoby o wiele trudniej. Całkiem możliwe, że gdyby Janki nie było przy mnie o wiele gorzej bym to wszystko znosił, a być może całkiem bym się załamał.
Długo nie mogłem zasnąć. Myśli o całej tej sytuacji, o tym, co się dzieje z Papryką nie dawały mi spokoju. Wymyśliłem kilka chwytających za serce tekstów, które nadałyby się na plakat. Jak to zwykle z takimi „złotymi myślami z łóżka” robię, od razu je zapisałem, bo pewnie jutro bym już o nich nie pamiętał. Nea obudziła nas około dziewiątej. Od razu, bez śniadania, wziąłem się za robienie plakatu. Wybrałem kilka zdjęć, które potem musiałem zniszczyć, by wyciąć z nich Paprykę. Obok fotek wstawiłem teksty, które wczoraj wymyśliłem, pod spodem napisałem telefon cioci Marylki i mojej mamy i plakat był gotowy. A o to jego efekt:
Gdy tylko skończyłem, zadzwoniłem do Mamy i poprosiłem:
-Mamo, to, co poodbijasz mi te plakaty?
-No, poodbijam, a ile byś ich chciał?
-Jak najwięcej?
-A ile?
-Jak najwięcej.
-To znaczy ile? Dwadzieścia wystarczy?
-Co?! Mamo, na dwadzieścia plakatów to nas jeszcze stać i możemy sobie sami je poodbijać.
- To ile ty chcesz ich rozklejać.
-Dzisiaj, co najmniej 50, a to nie pomoże, to każdego następnego dnia następne 50.
-Gdzie ty je będziesz rozklejał?
-Na początku w Siedlcach i Mrozach, a potem w każdej wiosce na tej trasie
-No dobra postaram się odbić jak najwięcej, jeśli dyrektor mnie nie pogoni.
-Dzięki. To przyniosę oryginał.
-Nie. Nic mi nie przynoś. Zaraz sama po niego przyjdę.
-Dobra, to na razie.
-No cześć.-skończyliśmy rozmowę, a mama za 5 minut odebrała oryginał. Zjadłem podgrzane przez Jancie śniadanie i gdzieś tam w starej gazecie wyszukałem numer, pod, którym można było zostawić treść ogłoszenia o zaginięciu psa, a oni wydrukują to za darmo. Ogłoszenia te przyjmowali od 11.00, Więc liczyłem czas, jaki mi pozostał. Miałem zamiar zapytać się też tam o numery schronisk, pogotowia zwierzęcego i wszystkich innych organizacji, które mogły mi pomóc odnaleźć Paprykę. Zostało mi około 10 minut, gdy zadzwonił telefon.
-Griks? -Usłyszałem głos Hogaty.
-Tak, to ja.
-Ej, gdzie ty jesteś?
-Jak to, gdzie? W domu przecież.
-A, dlaczego Papryka jest u nas?- Jej ton brzmiał, opierdalająco, lecz nie przejąłem się tym wcale, ponieważ ma radość wówczas nie miała granic.
-Tak?! Naprawdę jest u Was. To niemożliwe.-Nie wierzyłem własnym uszom. Wcześniej rozpatrywałem możliwość, że pojedzie do Warszawy, lecz szanse, że trafi z powrotem na skłot, lub, iż znajdę ją w tym wielkim mieście uważałem za żadne. Hogata jednak potwierdziła.
-Tak, jest tutaj. Tylko nie mogę tego zrozumieć, dlaczego ona jest tutaj, a ty jesteś w Siedlcach?- na co opisałem jej w kilku zdaniach, co się stało.
-Tak? Pierdolisz. Przebyła całą drogę, aż 80 kilometrów? Ale mądra psina.
-No. Teraz to zacznę wierzyć w książkę „ O psie, który jeździł koleją”. Nic jej nie jest. Kiedy do was dotarła?
- Ma trochę rozwaloną łapę. Już jej przemywaliśmy. Nic poważnego. Wiesz, my nie wiemy, kiedy ona przyszła, bo wszyscyśmy spali. Stolarz rano, z godzinę temu wracał z skądś tam i Paprykę wystraszoną zobaczył pod skłonem. Była tak zestresowana, że nie poznała Stolarza i zaczęła na niego szczekać. Jak ją wpuścił, to cała drżała. W ogóle przez tą ranę cała była zakrwawiona i żeśmy myśleli, że jakieś zło was spotkało. Od razu, gdy skołowaliśmy kartę, zadzwoniliśmy do ciebie. Wiesz jak wszyscy żeśmy martwili się o ciebie?
-Dobra to ja pierwszym pociągiem przyjadę do was. Weź Hogata jakąś puszkę jej kup. Ja ci później pieniądze oddam.
-No, ja już jej dałam trochę. W ogóle, to jest już z nią dużo lepiej. Nie denerwuj się tak bardzo.
-Dobra. To do zobaczenia za parę godzin. Będę jak najszybciej.
-Jak nie będzie nas na skłocie to jesteśmy na myjce.
-OK. Cześć.
- Cześć. -i zakończyliśmy rozmowę, po czy zacząłem skakać i śpiewać z radości. Janka, która przysłuchiwała się całej rozmowie też się cieszyła i nie mogła w to uwierzyć. Zamiast do gazety, zadzwoniłem do mamy, by nie odbijała już więcej plakatów, oraz do cioci Maryli w Mrozach, by zakończyli poszukiwania. Każdy był w szoku jak opowiadałem, w jaki sposób się znalazła i wcale się im nie dziwię, bo sam też włożyłbym tą historię pomiędzy „niewiarygodnie zmyślone” gdyby nie wydarzyła się naprawdę. Dziękowałem Bogu, że mam tak mądrego psa.
Na skłocie już ich nie było, więc zajechałem na myjkę. Papryka, gdy tylko mnie zobaczyła, rzuciła się tak na mnie z radości, że nie miała szans mnie nie wywrócić. Skakała po mnie i lizała mnie po twarzy nie dając mi wstać, a jej ogon tak mocno machał, iż jeszcze trochę, to by pofrunęła dzięki niemu, Ja zaś nie zważałem, że całego mnie pobrudzi. Cieszyłem się z nią i próbowałem przytulić, mówiąc do niej. Jaka Ty mądra jesteś Papryka? Gdzie ty byłaś?? Poszłaś mnie szukać? Już nigdy cię nie zostawię!!” Z boku słyszałem głosy podziwu wśród myjkarzy:
-Ale radość
-, Ale się cieszą.
-Jeszcze nie widziałem by pies się tak cieszył.
Gdy po dłuższym czasie pierwsza radość minęła, Papryka dała mi wstać. Cały byłem brudny, lecz kto by tam myślał teraz o tym. Podszedł do nas Radzio i powiedział:
-Gratuluje Ci psa Griks. Myślałem, że Rudi zrobił wyczyn, ale Papryka pobiła go o głowę.
-Rudi też zrobił wyczyn. Po prostu: „Psy skłoterskie najmądrzejsze. Psy skłoterskie najwierniejsze.”
-Święta prawda. –Potwierdziła Hogata.
Na całe szczęście przygoda zakończyła się dobrze. Papryka miała tylko lekko ranioną stopę i zgubioną kolczatkę. Co się z nią działo, w jaki sposób dotarła na Fabrykę, dlaczego straciła kolczatkę, jak się zraniła. Tego wszystkiego możemy się domyślać. Ja myślę, że ranę na stopie mogła sobie zrobić przeskakując przez siatkę. Do Warszawy dotarła pociągiem, bo nie wiem, czy tak szybko przebiegłaby 70 kilometrów nieznaną drogą. W Warszawie myślę, że poruszała się na piechotę albo tramwajem. Spacerkiem szedłem tą trasą może z raz w życiu, może dwa. Tramwajami to nie wiem, czy by się połapała z numerami i przesiadkami. Rudi się kiedyś połapał, więc ona może też. Ktoś pewnie złapał już ją na smycz lub na łańcuch, bo wolała zostawić kolczatkę niż być na uwięzi. Są to jednak wszystko niepewne domysły i prawdę zna tylko Papryka( chyba, że opowiedziała już ją innym czworonogom.) My niestety bardzo słabo znamy psi język i być może ich to trochę wkurza, że jesteśmy tacy tępi.
Ta historia i historia Rudiego potwierdza fakt, że zwierzęta są bardzo często mądrzejsze niż myślimy, a z ich wierności i miłości, często my ludzie moglibyśmy się wiele nauczyć

Nadziei na znalezienie Papryki dodawał mi skrawek papieru doczepiony do jej obroży. Był na nim napisany jej adres, telefon, imię oraz kilka słów trafiających do serc. Gdy Papryka się gubiła zawsze mogłem mieć nadzieję, że trafi na uczciwego znalazcę, mającego serce. Jeśli trafiłaby do schroniska, oni od razu by się ze mną skontaktowali. Nie musiałaby się wtedy tam męczyć do tego czasu aż sam się dowiem gdzie ona jest Wy wszyscy, którzy macie psy, jeśli naprawdę je kochacie, napiszcie dane psa na kartce, Jeśli Was stać na nagrodę to napiszcie też obietnice o niej. Napiszcie też krótko uczucie i przywiązanie, które Was łączy. I proszę nie zwlekajcie z tym, bo tak naprawdę nie znacie dnia i godziny, ani nawet sytuacji, w jakiej Wasz pies może się zgubić. Nawet bardzo mądry pies, który nigdy nie zginął, nawet w najmniej spodziewanej sytuacji może się zgubić. Po prostu nieszczęścia chodzą po wszystkich i każdemu mogą się przydarzyć. Dlatego lepiej dmuchać na gorące

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz