To właśnie rosnący popyt na ten olej jest przyczyną zwiększania upraw palmy olejowej, pod które wycina się ogromne obszary lasów pierwotnych Indonezji i niszczy torfowiska. Lasy te są domem dla m.in. orangutanów, które znalazły się obecnie na granicy wyginięcia. Pisaliśmy o tym na www.greenpeace.pl/kitkat i w naszym raporcie. Dziękujemy wszystkim za zaangażowanie w tą niecodzienną kampanię.
„Jesteśmy bardzo zadowoleni z decyzji Nestlé i apelujemy do pozostałych wielkich sieci sprzedaży detalicznej takich jak Carrefour i Wal-mart aby zrobiły to samo. Jest to ważne nie tylko dla przyrody ale i dla setek tysięcy ludzi, którzy od rozpoczęcia naszej kampanii skontaktowali się z Nestlé aby wyrazić swój sprzeciw wobec kupowania produktów związanych z destrukcją lasów deszczowych”, powiedział Pat Venditti, koordynator kampanii leśnej w Greenpeace International.
Według nowej Polityki, Nestlé zobowiązało się do zidentyfikowania i wykluczenia z łańcucha dostawców te firmy, które posiadają lub zarządzają „plantacjami wysokiego ryzyka, tzn. takimi, których działalność jest destrukcyjna dla środowiska”. Dotyczy to także firmy Sinar Mas, cieszącego się złą sławą, największego indonezyjskiego producenta oleju palmowego, papieru i celulozy, jeśli nie spełni wymagań wskazanych w nowej polityce firmy. W ten sposób decyzja ta wpłynie na pośredników, jak np. firma Cargill, który kupuje produkty Sinar Mas.
„Ruch Nestlé to jasny przekaz dla Sinar Mas i pozostałych firm przemysłu drzewnego, że niszczenie lasów deszczowych to praktyka nieakceptowalna na globalnym rynku. Muszą one zmienić swoje praktyki i wprowadzić moratorium na wycinkę lasów deszczowych oraz zadbać o ochronę torfowisk. Greenpeace będzie uważnie monitorował postępy we wprowadzaniu planu Nestlé i zadba o to by był on implementowany jak najszybciej”, dodaje Venditti.
Światowe zapotrzebowanie na olej palmowy i papier zwiększa się. Firmy takie jak Sinar Mas zajmują więc coraz to nowsze tereny. W rezultacie szybkość z jaką znikają indonezyjskie lasy jest jedną z największych na świecie, a kraj ten jest trzecim największym emitentem gazów cieplarnianych, zaraz po Chinach i USA. Olej palmowy używa się w szerokiej gamie produktów, od czekolady, pasty do zębów do kosmetyków do tzw. „przyjaznych klimatowi” biopaliw.
„Jesteśmy bardzo zadowoleni z decyzji Nestlé i apelujemy do pozostałych wielkich sieci sprzedaży detalicznej takich jak Carrefour i Wal-mart aby zrobiły to samo. Jest to ważne nie tylko dla przyrody ale i dla setek tysięcy ludzi, którzy od rozpoczęcia naszej kampanii skontaktowali się z Nestlé aby wyrazić swój sprzeciw wobec kupowania produktów związanych z destrukcją lasów deszczowych”, powiedział Pat Venditti, koordynator kampanii leśnej w Greenpeace International.
Według nowej Polityki, Nestlé zobowiązało się do zidentyfikowania i wykluczenia z łańcucha dostawców te firmy, które posiadają lub zarządzają „plantacjami wysokiego ryzyka, tzn. takimi, których działalność jest destrukcyjna dla środowiska”. Dotyczy to także firmy Sinar Mas, cieszącego się złą sławą, największego indonezyjskiego producenta oleju palmowego, papieru i celulozy, jeśli nie spełni wymagań wskazanych w nowej polityce firmy. W ten sposób decyzja ta wpłynie na pośredników, jak np. firma Cargill, który kupuje produkty Sinar Mas.
„Ruch Nestlé to jasny przekaz dla Sinar Mas i pozostałych firm przemysłu drzewnego, że niszczenie lasów deszczowych to praktyka nieakceptowalna na globalnym rynku. Muszą one zmienić swoje praktyki i wprowadzić moratorium na wycinkę lasów deszczowych oraz zadbać o ochronę torfowisk. Greenpeace będzie uważnie monitorował postępy we wprowadzaniu planu Nestlé i zadba o to by był on implementowany jak najszybciej”, dodaje Venditti.
Światowe zapotrzebowanie na olej palmowy i papier zwiększa się. Firmy takie jak Sinar Mas zajmują więc coraz to nowsze tereny. W rezultacie szybkość z jaką znikają indonezyjskie lasy jest jedną z największych na świecie, a kraj ten jest trzecim największym emitentem gazów cieplarnianych, zaraz po Chinach i USA. Olej palmowy używa się w szerokiej gamie produktów, od czekolady, pasty do zębów do kosmetyków do tzw. „przyjaznych klimatowi” biopaliw.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz