Pewnego dnia, członek Seasol, Neftali, dokonał transferu sumy 3 tys. dolarów na konto w dolarach kanadyjskich w banku Chase Bank i chciał dokonać wypłaty. Podczas transakcji, pokazał nieaktualny już dokument tożsamości. Dokument został jednak przyjęty przez obsługę. Gdy pieniądze były szykowane, manager zakwestionował dokument tożsamości, sugerując że Neftali nie ma prawa pobytu. Jednak po dłuższej rozmowie wręczono mu kopertę z pieniędzmi. Jednak w kopercie było 1785 dolarów zamiast 2785.
Neftali zorientował sie dopiero o wiele później. Po powrocie do USA, zażądał od pracowników Chase Bank zwrotu brakującego tysiąca dolarów. Domagał się przejrzenia materiału wideo nakręconego podczas transakcji. Jednak bank nie był zainteresowany rozwiązaniem problemu i zwrócił się o pomoc do SeaSol. Grupa wręczyła swoje żądania dyrekcji banku, dając 30 dni na pokazanie nagrania z transakcją, lub wypłacenia pieniędzy.
Bank nie dotrzymał terminu. Zaczęła się więc kampania akcji bezpośrednich, począwszy od lepienia plakatów z nazwiskiem managera wokół placówki. Odbył się szereg pikiet pod wieloma oddziałami banku i rozdawane były ulotki. W końcu pracownik banku skontaktował się z Neftali i umówił się na przekazanie czeku w wysokości tysiąca dolarów.
O grupie SeaSol pisaliśmy już tu, także w kontekście ich działań lokatorskich.
Za: http://libcom.org/news/solidarity-win-victory-against-chase-bank-0709201...
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz