W grudniu ubiegłego roku, jeden z pracowników sezonowych podpisał w Opolu umowę z agencją pośrednictwa Groen Flex, działającą na rzecz holenderskiej firmy Eurocontract. Umowa dotyczyła pracy w okresie 78 tygodni przy sortowaniu warzyw i regulowała kwestię ubezpieczenia zdrowotnego w okresie zatrudnienia w Holandii.
Gdy pracownik dojechał na miejsce, okazało się, że tak naprawdę ma pracować w stoczni, pomimo że nie było o tym wcześniej mowy i nie odbyły się żadne szkolenia z zakresu BHP. Nie dostarczono również odzieży ochronnej, w tym masek. W wyniku zatrucia oparami w ładowni jednego ze statków, na którym pracował, pracownik sezonowy stracił przytomność w miejscu pracy i został odwieziony na wydział kardiologiczny.
Na drugi dzień został wypuszczony ze szpitala, ale nie było już dla niego pracy, pomimo, że przepracował jedynie 6 dni z 78 tygodni objętych umową. Pracodawca poinformował go, że wszystko jest w porządku, bo leczenie objęte jest ubezpieczeniem zdrowotnym.
Jednak po powrocie do Polski, okazało się, że towarzystwo ubezpieczeniowe Europ Assistance Polska działające w imieniu Hestii nie zamierza zwrócić kosztów leczenia (ponad 2 tys. Euro). Okazało się bowiem, że nieuczciwi pracodawcy z Groen Flex i Eurocontract nie opłacili ubezpieczenia zdrowotnego!
Poszkodowany zwrócił się do Związku Syndykalistów Polski z prośbą o wsparcie, w związku z czym uruchamiana jest kampania mająca na celu uzyskanie odszkodowania dla tego pracownika.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz